Johan Korsman

Persoonlijke gegevens

Sint Laurensstraat 9b
1811KM Alkmaar

+316 1204 38 58
info@jkors.nl

07-04-1980
gehuwd

Competenties

5_Star_Rating_System_5_stars   Continu verbeteren
5_Star_Rating_System_5_stars   
Inspireren
5_Star_Rating_System_4_stars   Coachen
5_Star_Rating_System_4_stars   Samenwerken
5_Star_Rating_System_4_stars   Zelfstandig
5_Star_Rating_System_3_stars   Leiding geven

Methode en Technieken

5_Star_Rating_System_5_stars   ITIL
5_Star_Rating_System_4_stars   Service Management

5_Star_Rating_System_4_stars   Verander management
5_Star_Rating_System_4_stars   Lean
5_Star_Rating_System_3_stars   Scrum/Agile
5_Star_Rating_System_2_stars   Project management

Werkzaamheden

2016-2018
Naspers (via JKors)
2011-2016  Service Manager

Vivat (SNS REAAL)
2005-2011 Procesmanager
SNS REAAL

Projecten

2017-2018 Project manager implementatie Service Now
Samen met de projectmanager vanuit de implementatiepartner het project begeleid voor de implementatie van Service Now binnen Naspers en de Service Provider. Ik was verantwoordelijk voor de voortgang en samenwerking tussen Naspers en de Service Provider enerzijds en de implementatiepartner anderzijds. 

2016-2018 Proces Consultant Naspers
Opzetten procesorganisatie van Naspers in relatie tot een externe Service Provider in Zuid-Afrika. Het coachen van Naspers medewerkers in deze nieuwe rol.

2016 Implementatie Service Now
Lid van de Buying Committee en het projectteam met als verantwoordelijkheid het bewaken van de samenhang van de processen. Daarnaast verantwoordelijk voor het aanpassen van de procesgovernance zodat deze blijvend aansluit bij de processen.

2014 Splitsing bank en verzekeraar
Verantwoordelijk voor het nieuwe ontwerp van de gedeelde Service Management organisatie. Daarnaast verantwoordelijk voor het inrichten van het nieuwe team aan de kant van de verzekeraar.

2012 Vernieuwen Problem M
Nieuwe opzet voor het proces met als doel meer betrokkenheid vanuit de beheerorganisatie. Aspecten van Lean toegepast op traditionele proces.

2011 Vernieuwen Service M
Nieuwe opzet aanpak van Service Management binnen SNS REAAL naar mijn visie.

2009 Implementatie Capacity en Availability
Implementatie van processen beide processen.

2007 Implementatie Config M
Implementatie van Configuration Management ter ondersteuning van het Release en Change proces.

2006 Vernieuwen Release M
Bestaande Release management proces efficiënter inrichten en beter beschrijven.

2005 Opzet Change M
Externe consultant had de basis van het proces geïmplementeerd. Vervolgens moest het proces ook binnen de organisatie opgepakt worden.

Opleidingen

1999-2003 Bedrijfskundige Informatica
1996-1999  Detailhandel

Certificeringen

2017 Lean Black Belt (Saxion)
2016 Professional Scrum Master I (PSMI)
2016 Lean Green Belt
2016 Lean Yellow Belt
2011 ITIL V3 Expert
2008 ITIL V2 Service Manager
2008 NLP Practitioner

Status

(deels) Beschikbaar